نتایج جستجو برای عبارت :

حیطه شخصی-اجتماعی 09146590651

حیطه حرکات درشت در کودکان 5 ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .١-آیا کودک در حالت ایستاده، بازویش را تا سطح شانه بالا می برد و توپ را به طرف جلو و به سمت فردی که در فاصله حدود ٢ متری از او ایستاده است،پرتاب می کند؟
(چنانچه توپ از دست کودک بیفتد،توپ را رها کند یا توپ را بدون بالا بردن دستش پرتاب کند،پاسخ "خیر" را علامت بزنید.)٢-زمانی که یک توپ بزرگ را برای کودک پرت می کنید، آیا آن را با هر دو د
حیطه حل مسئله در کودکان 5 ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .١- زمانی که از کودک می پرسید،"کوچکترین دایره کدام است؟" آیا به کوچکترین دایرهاشاره می کند؟ سئوال را بدون استفاده از اشاره،حرکات چهره یا نگاه کردن به کوچکتریندایره بپرسید ؟٢-زمانی که یک شی را به کودک نشان می دهید و می گویید"این چه رنگیه؟"آیا اوپنج رنگ مختلف مثل قرمز، آبی ،زرد،سیاه(مشکی)،سفید یا صورتی را نام می برد؟ تنها در صورتی
تواناییهای کودکان در 6 ماهگی

بیشتر والدینی که دارای نوزاد و کودک تازه متولد شده هستند.

دوست دارند بدانند که وضعیت هوشی یادگیری شناختی حرکتی و کلا رشد آنها چگونه است.

آیا کودک آنها به صورت طبیعی رشد می کند؟

آیا نوزاد آنها دارای مشکلاتی است؟

آیا می توانند به کودک خود کمک کنند که بیشتر و بهتر رشد نمایند؟


برای پاسخ به این سوال و سوالات مشابه نیاز است که حتما تواناییهای کودک نوپا و یا نوزاد خود را بدانند.



در ادامه چک لیستی از تواناییهای کودک
تواناییهای کودک و نوزاد 8 ماهه
تواناییهای کودک و نوزاد 8 ماهه دارای ویژگیهای خاصی است.

مداخله و آگاهی زود هنگام در پیشگیری و درمان مشکلات کودکان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

در صورت وجود مشکل شناسایی زود هنگام حتی یک روز می تواند نقش حیاتی را در زندگی و وضعیت آتی و آینده کودک داشته باشد.

بنابراین وجود راهکارهایی برای شناسایی زود هنگام این مشکلات می تواند بسیار حیاتی و راهگشا باشد.

در اینجا ما برای راحتی کار شما چکلیستی از مهارتهای
شکاف لب و کام
یک کودک با شکاف لب یا کام میتواند مشکلات گفتاری و غذاخوردن داشته باشد.
اسیب شناس گفتار و زبان یا slpمیتواند کمک کند.
درباره ی شکاف لب و کام:
 
یک‌ شکاف جدا شدن یا تقسیم شدن است.شکافهای لب و کام قبل از تولد رخ میدهند.یک نوزاد ممکن است شکاف کام،شکاف لب یا هر دو را داشته باشد. شکاف لب ممکن است در یک طرف یا دو طرف لب بالایی باشد.جدایی ممکن است فقط در فک و لثه بالایی باشد.
شکاف کام یک سوراخ در سقف دهان است .قسمت قدامی سخت کام استخوانی است.قس
 
اختلال یادگیری اختصاصی
 
• DSM-5 اختلال یادگیری اختصاصی را با عنوان مشکلات در یادگیری و استفاده از مهارت های آکادمیک‌‌، مشخص می کند. ملاک های تشخیصی شامل مشکل در خواند کلمات،فهمیدن معنی آنچه خوانده می شود، معنی کردن لغات، هجی کردن، اظهارات نوشته شده، استفاده از اعداد و حساب، و استدلال های ریاضی. DSM-5 تشخیص هایی که در DSM-IV جدا شدند را ترکیب می کند مثل اختلال خواندن، اختلال بیان نوشتاری، اختلال ریاضیات، و اختلالات یادگیری که در غیر این صورت م
گفتار و زبان
یکی از جنبه های جذاب رشد و تحول کودک، چگونگی آگاهی از
زبان محیط اطراف و استفاده از آن است. یادگیری شامل پاسخگویی به صداهای شنیده شده
و آواسازی های خود کودک است. در ماههای دوم وسوم کودکان جهت صدا ها را تشخیص داده
و به سمت صدا ها، زنگها، جغجغه ها و نظایر آنها بر می گردند. یادگیری زبان با رشد
گفتار تسهیل می گردد. این رشد با گریه ی زمان تولد شروع و با مراحل منظم متحول شده
و پیشرفت می نماید. اصول رشد و یادگیری زبان در جوامع مختلف یکسان می
حیطه حل مسئله در کودکان 48 ماهه یا 4 ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
١- زمانی که یک شی را به کودک نشان می دهید و می گویید"این چه رنگیه؟"آیا اوپنج
رنگ مختلف مثل قرمز ، آبی ،زرد،سیاه(مشکی)،سفید یا صورتی را نام می برد؟ تنها در
صورتی که کودک نام پنج رنگ را به صورت صحیح بکار برد،پاسخ "بله" را علامت بزنید .
٢-آیا کودک با پوشیدن لباس های دیگران و "ادا درآوردن" وانمود می کند کسی یا چیز
دیگری است؟ بر
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
 
حیطه شخصی-اجتماعی
اگر پاسخ شما به بیش از 50 درصد موارد منفی بود حتما با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١-اگر هر کدام از حرکات زیر را انجام دهید،آیا حداقل یکی از آنها را تقلید خواهد کرد؟
الفدهانتان را باز کنید جگوش خود را بکشید
بپلک بزنید دصورت خود را نوازش کنید
 
٢-آیا خودش با قاشق غذا می خوردگرچه ممکن است مقداری از غذا را بریزد.
٣-
توانایی برقراری ارتباط در کودکان 4 ساله
حیطه برقراری ارتباط
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
١-آیا کودک حداقل سه مورد ازیک مقوله متداول را نام می برد؟ برای مثال ، اگر شما به کودک
می گویید،"اسم چند تا خوراکی را به من بگو" آیا کودک در پاسخ چیزهایی مثل،"غذا، میوه، شیرینی و تخم مرغ" را نام می برد. یا اگر بگویید،"اسم چند تا حیوان را به من بگو. " آیا کودک در پاسخ چیزهایی مثل "گاو ،سگ و فیل" را نام می ب
تغییرات مشکلات گفتار و
زبان بعد از آسیب مغزی  کودکان



بهبود این کودکان
در 3 وحله صورت می گیرد . طول مراحل بسته به شدت آسیب متفاوت خواهد بود.

1-دوره ی حاد:
به توصیه های ضروری برای تثبیت مجدد وضعیت بیمار احتیاج
داریم.
تیم تروما فعال ترین گروه می باشد.
-در صورت دوره بیهوشی زیاد با تثبیت وضعیت بیمار درمانگران
تحریکات درکوما شروع می کنند.
گفتاردرمان ها در این مرحله تحریکات شنیداری مناسب مانند
الگوهای سلام و احترام را ارایه می کنند. تحریکات کوما شا
توانایهای کودکان 33 ماهه یا دوسال و نه ماهه
کودکان 33 ماه یا دوسال ونه ماهه دارای تواناییهای ویژه هستند
در زیر لیستی از تواناییهای این کودکان لیست شده است.
اگر پاسخ شما به 50 درصد یا بیش از 50 درصد سوالات منفی بود با مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی یاشام تبریز تماس حاصل فرمایید.
حیطه شخصی-اجتماعی
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١-آیا خودش با قاشق غذا می خورد(گرچه ممکن است مقداری از غذا را
حیطه شخصی-اجتماعی در کودکان 5 ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .١- آیا با استفاده از وسایل آشپزخانه و غذاخوری برای خودش غذا می کشد. به عنوان مثال بااستفاده از یک قاشق بزرگ ماست را از یک کاسه بزرگ بر می دارد و در طرف خود می ریزد؟٢- آیا کودک بدون کمک و به تنهایی ، دست و صورتش را با استفاده از صابون می شوید و باحوله خشک می کند؟٣-آیا کودک حداقل ۴ مورد از موارد زیر را بازگو می کند؟١)نام خودش ٢)نا
تواناییهای کودکان 30 ماهه یا 2 سال و 6 ماهه در حیطه شخصی اجتماعی
حیطه شخصی-اجتماعی
اگر پاسخ شما به بیش از 50 درصد موارد منفی بود حتما با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١-اگر هر کدام از حرکات زیر را انجام دهید،آیا حداقل یکی از آنها را تقلید خواهد کرد؟
الفدهانتان را باز کنید جگوش خود را بکشید
بپلک بزنید دصورت خود را نوازش کنید
 
٢-آیا خ
تواناییهای کودکان 24 ماهه در حل مسئله
حیطه حل مسئله پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١-پس از اینکه کودک می بیند که شما با مداد یا خودکار خطی از بالای کاغذ به
طرف پایین رسم می کنید،آیا با کشیدن خطی در هر جهت ،از شما تقلید می
کند؟در اینجا خط خطی کردن مدنظر نیست و پاسخ "بله" به
آن تعلق نخواهد گرفت.
 
٢-بدون اینکه نحوه انجام کار را نشان دهید آیا کودک برای بیرون انداختن چیزی به
اندازه نخود یا لوبی
حیطه حرکات ظریف در کودکان 4 و نیم ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .١-آیا کودک با نگاه کردن به اشکال زیر، حداقل سه تا از آنها را روی یک ورق کاغذ رسممی کند ؟ البته او نباید کاغذ خود را بر روی این اشکال بگذارد و آنها را کپی کند.آنچه کودکرسم می کند،از نظر طرح باید مشابه اشکالی باشند که به او نشانداده اید ، ولی اندازه آنها می تواند متفاوت باشد .٢-آیا کودک دگمه یا دگمه ها را باز می کند؟ برای انج
توانایی حل مسئله در کودکان 27 ماهه
کودکان در 27 ماهگی در توانایی حل مسئله دارای ویژگیهای خاصی هستند
اگر پاسخ شما به 50 یا بیش از 50 درصد موارد منفی بود حتما با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس بگیرید.
حیطه حل مسئله پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١- آیا کودک وانمود می کند که اشیاء چیزهای دیگری هستند؟برای مثال ،آیا کودک یک
فنجان را روی گوشش گرفته و
حیطه حل مسئله در کودکان 4 ونیم ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .١- زمانی که یک شی را به کودک نشان می دهید و می گویید"این چه رنگیه؟"
آیا اوپنج رنگ مختلف مثل قرمز ، آبی ،زرد،سیاه(مشکی)،سفید یا صورتی را نام می برد؟
تنها در صورتی که کودک نام پنج رنگ را به صورت صحیح بکار برد،پاسخ "بله" را علامت بزنید .٢-آیا کودک با پوشیدن لباس های دیگران و "ادا درآوردن" وانمود می کند کسی یا چیزدیگری است؟
برای مث
توانایی برقراری ارتباط کودک در 14 ماهگی
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که ھر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاھده یا تجربه کرده اید .
 
١-
آیا کودک علاوه بر "ماما"و "بابا" یک کلمه دیگر را می گوید؟یک
کلمه عبارت است از صداھایی که کودک ھمواره بطور ثابت برای
اطلاق به چیز یا شخصی به کار می برد، به عنوان مثال "دادا" برای
"داداش".
 
٢-زمانی که کودک چیزی را می خواھد، درخواست خود را با اشاره
به آن بیان می کند
٣-
آیا کودک سرش را به معنی "بله" یا "خیر" تکان می دھد
۴- آیا
حیطه حرکات ظریف در کودکان 5 ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .١-از کودک بخواهید تا با یک مداد، روی خط زیر و در امتداد آن یک خط بکشد.آیا کودک هنگام کشیدن یک خط برروی خط زیر،حداکثر تا دوبار از خط خارج می شود؟(اگر کودک سه بار از خط خارج می شود پاسخ "گاهی" راعلامت بزنید.)٢-از کودک بخواهید تا تصویر یک آدم را بر روی یک ورق کاغذ سفید بکشد.می توانید به کودک بگویید"عکس یکدختر یا پسر را بکش." اگر او آدم
مهارت حیطه شخصی-اجتماعی در کودکان 18 ماهه
اگر به بیش از 50 درصد سوالات پاسخ منفی دادید حتما با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١- درحالی که به خودش در آینه نگاه می کند، آیا اسباب بازی را
به تصویر خودش تعارف می کند؟
٢- آیا کودک در بازی با عروسک یا هر گونه حیوان پارچه ای ،آن
را بغل می کند ؟
٣- آیا برای جلب توجه شما یا در تلاش برای نشان داد
حیطه برقراری ارتباط در کودکان 5 ساله
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .١-آیا هنگام تعریف کردن در مورد چیزهای آشنا،حداقل دو مورد را درباره آن بیان می کند؟
برای مثال اگر بپرسید به بگو "توپت چه جوریه؟"
آیا چیزی مثل "اون گرده"،"بزرگه"،"اونو شوت می کنم" را می گوید ؟٢- آیا کودک برای ساختن جملات کاملی مثل "من دارم به اون پارک می رم".
"یه اسباب بازی دارین که باهاش بازی کنم ؟"
یا "شما هم می آیی؟"
از تمام کل
بررسی شکاف لب و کام
بیشتر مواقع یک دکتر شکاف لب یا کام را در موقع تولد خواهد دید.شکاف لب در سونوگرافی بعد از تولد دیده می شود.دیدن شکاف کام در سونوگرافی سخت است.دیدن شکاف کام همیشه آسان نیست.ممکن است کودکتان مکش ضعیفی داشته باشد و مدت زمان زیادی طول بکشد تا غذا بخورد .ممکن است شیر از بینی کودکتان بیرون بریزد.نشانه هایی برای شکاف وجود دارند.
شکاف زیرمخاطی ممکن است باعث مشکلات تغذیه شود.ممکن است کودکتان دارای زبان کوچک شکافته باشد که یک نشانه ش
تواناییهای شخصی اجتماعی کودک 27 ماهه
کودکان در 27 ماهگی و یا 2 سال و 3 ماهگی دارای تواناییهای ویژه ای هستند که آگاهی از آنها میتواند ما را در رسیدن به یک قضاوت درست از تواناییهای آنها کمک کند.
در زیر لیستی از تواناییهای کودکان 27 ماهه یا 2 سال و 3 ماهگی را مشاهده می کنید
اگر پاسخ شما به 50 درصد از سوالات منفی بود با پزشک متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز به مدیریت دکتر جعفر معصومی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تب
حیطه برقراری ارتباط در کودکان 33 ماهه
پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
اگر پاسخ شما به 50 درصد و یا بیش از 50 درصد سوالات منفی بود با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس بگیرید.
١-زمانی که از کودک می خواهید تا به بینی،چشم ها،مو،پاها،گوش ها و غیره اشاره کند،
آیاحداقل هفت عضو بدن را به طور صحیح نشان می دهد؟(در انجام این کار او می تواند به اعضای
بدن خودش ، شما یا یک عروسک اشاره کند).
 
٢- آیا
حیطه شخصی-اجتماعی در کودکان 4 و نیم ساله
 پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١- آیا کودک بدون کمک و به تنهایی ، دست و صورتش را با استفاده از صابون می شوید و با حوله خشک می کند؟
٢- آیا کودک اسم دو یا چند نفر از همباز هایش را به شما می گوید. این اسامی نباید شامل اسم برادر و خواهرها باشد. زمانی که این سوال را از کودک می پرسید ،نباید با گفتن اسم همبازی یا دوستانش به او کمک کنید .
 
٣-آیا کودک بدون هیچ
حل مسئله در کودکان 30 ماه
یکی از تواناییهایی که کودکان 30 ماهه به دست می آورند حل مسئله است.
اگر پاسخ شما به 50 درصد یا بیشتر سوالات منفی بود با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس بگیرید.
حیطه حل مسئله پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .
 
١- زمانی که کودک در آینه نگاه می کند، از او بپرسید"_ کو"؟اسم کودک را به
کار ببرید.آیا کودک به تصویر خودش در آینه اشاره می کند؟
 
٢-اگر کودک چیزی را بخواهد که
تواناییهای کودک 30 ماهه در برقراری ارتباط
کودکان در 30 ماهگی دارای تواناییهای ویژه ای در برقراری ارتباط هستند
آگاهی از آنها میتواند به ما کمک کند که در مورد تواناییهای کودک خود قضاوت نماییم.
اگر پاسخ شما به 50 یا بیش از 50 درصد سوالات منفی بود حتما با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز در مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.
حیطه برقراری ارتباط پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه
    
      دخترکی راه راه قسمت اول . 

ادما تو زندگی در برخورد با دیگران رفتار و اخلاقهای متفاوتی از خودشون نشون می دن و به نوعی با محیط اطراف و اتفاقات پیرامونشون ارتباط بر قرار می كنن در واقعه هر كس اخلاق خاص خودشو داره
مثلا بعضیا می تونن خیلی خشك و جدی باشن مثل بابای خدابیامرزم انقدر خشك و جدی كه اگه یه شب با كمربند به جون مادربد بختم نمی یوفتاد شام از گلوش پایین نمی رفت
و یا خیلی شوخ طبع و بذله گو.............. مثل اقای كیهانی دربون شركت
حرافترین

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

یادداشت نوشت